Wednesday, July 9, 2008

Lihat Sendiri Penderitaan Rakyat- Isteri ADUN Serkam Ziarah Warga Emas

Isteri kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Serkam,Ghazalee Muhammad mengadakan lawatan ke kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Serkam untuk menyalurkan bantuan kepada penduduk- penduduk yang kurang bernasib baik hari ini.

Rubiah Edris turut berkesempatan menziarahi warga emas dan penduduk yang menghadapi penyakit kronik. Rubiah ketika di temui berkata, sumbangan kerusi roda kepada beberapa penduduk yang mempunyai masalah antara fokus utama yang di berikan.

Menurutnya, penduduk yang menerima kerusi roda adalah Mohd zain Baba yang menghidap penyakit jantung dan beliau tidak dapat berjalan dengan baik. "Inilah bantuan yang diberikan kepada golongan yang memerlukan," Katanya kepada Melaka Hari Ini (MHI) ketika ditemuai hari ini.

Selain itu, Rubiah juga melawat seorang warga emas yang sudah menjangkau usia 94 tahun yang masih sihat tetapi hanya mempunyai masalah pendengaran dan penglihatan sahaja. "Lawatan kerja ini adalah untuk mendekatkan pihak Japerun Serkam dengan penduduk sekitar di samping berkesempatan melihat sendiri penderitaan yang dialami oleh penduduk setempat.

"Kita berpeluang mendengar sendiri permasalahan yang dihadapi oleh penduduk kampung dan secara tidak langsung ia dapat mengeratkan hubungan di antara pihak kami dengan penduduk. "Ia adalah penting bagi membantu mereka yang memerlukan pertolongan ini,"katanya lagi.

Hadir sama pada lawatan tersebut adalah Ketua Pegerakkan Wanita UMNO Cawangan Serkam,Zauyah Ahmad. Sementara itu, penerima berkenaan, Mohd Zain berkata, beliau mengucapkan terima kasih di atas sumbangan yang dihulurkan dan berharap dengan sumbangan kerusi roda daripada Japerun Serkam akan memudahkan beliau bergerak.

Sementara itu, seorang lagi warga emas yang menghidap penyakit Parkinson,Zainal Salleh berkata, dia tidak menyangka bahawa penderitaannya mendapat perhatian ADUN. "Saya sama sekali tidak menyangka pihak Japerun Serkam sudi menghulurkan sumbangan kerusi roda bagi memudahkan saya bergerak memerlukan aktiviti lain,"jelaskan.

Selain kerusi roda, Japerun Serkam turut memberikan bantuan berupa makanan asas seperti beras, milo dan susu.