Thursday, April 9, 2009

Kemas Parlimen Jasin Hulur Sumbangan

Tiada apa yang perlu diucapkan selain ucapan terima kasih di atas keperihatinan kerajaan negeri yang sentiasa memberi pemberian sewajarnya terhadap warga emas dan golongan yang kurang berkemampuan.

Majlis Penyerahan hamperdan sumbangan Program Mesra Rakyat (PMR) kepada warga emas dan golongan yang kurang berkemampuan anjuran Kemas Parlimen Jasin dengan kerjasama Japerun Serkam, Majlis agama Islam Melaka(MAIM) dan jabatan Kebajikan Masyarakat (JKN)Jasin.

Seramai 14 warga emas dan golongan kurang berkemampuan yang tinggal di Dewan Undangan Negeri (DUN) Serkam telah menerima sumbangan tersebut.

Kesemua mereka yang menerima sumbangan tersebut mengucapkan terima kasih kepada kerajaan negeri terutama Kemas Parlimen Jasin di atas sumbangan yang di hulurkan semalam.

Turut hadir dalam program tersebut, Ahli Undangan Negeri (ADUN) Serkam,Ghazale Muhamad, Pegawai Daerah Jasin,Halim Ahmad, Pegawai Perhubungan Kemas Parlimen Jasin, Darus Jantan serta pegawai dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM)Jasin.

Aktiviti tersebut merupakan acara tahunan Kemas Parlimen Jasin dan akan di terusakn setiap tahun yang sememangnya menjadi agenda utama kerajaan negeri dalam membasmi kemiskinan tegar di negeri ini untuk melangkah Melaka Negeri Maju 2010 tahun hadapan.