Tuesday, September 23, 2008

ADUN Serkam Sampaikan Sumbangan Hari Raya

seramai 26 golongan kurang bernasib baik dari kampung kesang jaya menerima sumbangan bantuan Hari Raya daripada Timbalan Pengerusi Majlis Agama Islam (MAIM) Ghazale Mohamad di masjid Kampung Kesang Jaya.

Daripada 26 penerima itu, lapan daripada adalah anak yatim, lapan ibu tunggal, lima fakir miskin dan lima orang kurang upaua(OKU) menerima sumbangan peribadi Ghazale berbentuk barangan makanan asas dan duit raya.

"Sumbangan ini sebagai tanda ingatan saya kepada golongan yang kurang bernasib baik dalam menyambut Hari Raya tidak lama lagi dan ini adalah janji saya untuk membantu mereka,"katanya yang juga anak kampung tersebut dan pernah menjadi pengerusi JKKK di kawasan berkenaan.

Turut hadir pada majlis itu, pengerusi JKKK Kampung Kesang Jaya, Minhat azam; Sidang Moktar Kelah; Setiusaha JKKK Kampung Kesang Jaya, Rosman Roslan dan Bendahari JKKK Kampung itu, Kassim Kadir Bacha.

Beliau juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN)Kawasan Serkam berkata,berbanding dengan saudara-mara dan kenalan yang telah kembali ke ramatullah, peluang menunaikan ibadah puasa kali ini perlulah disemarakkan dengan menambahkan lagi amal ibadat kepada Allah SWT.

"Umat Islam juga perlu bersyukur kerana diberi kesihatan yang berbanding dengan mereka yang sakit sehingga tidak dapat berpuasa dan di penghujung bulan Ramadhan ini, marilah kita sama-sama meninggalkan amal ibadah kepada Allah SWT,"katanya