Tuesday, March 17, 2009

Kampung Pulai terima 200 pelawat

Kira-kira 200 pelawat dari seluruh negeri telah berkunjung ke Kampung Pulai dalam tempoh tiga bulan pertama tahun ini.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Kampung Pulai, Seman Deros berkata, antara pelawat yang pernah datang ke kampung itu adalah mahasiswa dari institusi pengajian tinggi awam (IPTA) dan yang terbaru Pergerakan Pemuda UMNO cawangan Taman Bunga Melor, Klang, Selangor.

“Mahasiswa dari Universiti Malaya (UM) dan yang terbaru dari Universiti Teknologi MARA (UiTM) Shah Alam telah datang ke kampung ini mengadakan program homestay di sini selama dua hari,” katanya.

Sementara itu, kumpulan Pemuda UMNO dari cawangan Taman Bunga Melor pula datang menginap di kampung berkenaan bertujuan mengadakan program amal dengan kerjasama Pemuda cawangan Kampung Pulai.

“Mereka telah mengatur beberapa program amal seperti menyampaikan hamper kepada warga kurang berkemampuan, gotong-royong membersihkan tanah wakaf serta melibatkan diri dalam ceramah agama bersempena sambutan Maulidur Rasul,” katanya.

Dalam pada itu, menurut Seman, kampung berkenaan turut dikunjungi kumpulan mahasiswa dari semesta keempat Fakulti Kejururawatan UiTM.

“Ketika ke mari, mereka telah memberi rawatan kepada keluarga angkat dan lebih 50 penduduk di kampung ini hadir untuk diperiksa,” katanya.